Autoškola aneb Jak jsem se málem zbláznila - Gabux

Autoškola aneb Jak jsem se málem zbláznila

by - 20:13

http://www.autoskolastudent.cz

Tahle informace je vlastně už starší. Ale vezmu to hezky od začátku. 
Autoškolu jsem dělala v Praze a to přesněji Autoškolu STUDENT. Tuto autoškolu jsem si vybrala, protože má skvělé hodnocení na facebooku.

Dělala jsem ji velmi dlouho, protože sama mám čas jen po večerech a velmi výjimečně víkendy. Oznámila jsem to v autoškole už při zápisu v září. Počítala jsem s tím, že se to vezme v úvahu ve vybírání mého instruktora. Bohužel se do toho připletly prázdniny, moje nemoc, jeho nemoc a nakonec jsem autoškolu dělala neuvěřitelných 6 měsíců. Ale i tak jsem byla s autoškolou velmi spokojená. Jezdila jsem vozem Škoda Fabia III, 1.0 MPI, 44 kW a musím říct, že je to úžasně chytré autíčko.

http://www.autoskolastudent.cz

Jako první jsem si odchodila všechny povinné teorie, abych pak měla veškerý čas jen na jízdy. Na teorie se musíte přihlašovat na jejich webu a to co nejvíce dopředu, aby bylo ještě místo. Nakonec se mi to povedlo odchodit za měsíc a půl. Potom jsem začala s jízdami. Jezdila jsem s panem B všech 28 povinných jízd. Jízdy byly velmi zajímavé. Občas jsem se po nich cítila plná energie a jindy zase jak přejetá parním válcem. Je to opravdu velký nápor na nervy. A učit se v Praze je poměrně šílený nápad, i když se do budoucna vyplatí. Protože když se naučíte ve velkoměstě se všemi těžkostmi, tak se pak budeme mnohem méně na silnici bát. Vidím to u přátel, co se učili mimo Prahu. Do Prahy, do centra, se jim absolutně nechce.

www.eman.cz

Po dokončení těch 28 jízd, jsem si zažádala o termín závěrečné zkoušky na který jsem čekala zhruba tři týdny, což je v Praze poměrně obvyklé. A tak jsem si zaplatila ještě 3 další kondiční jízdy, tentokrát s panem Z. Atmosféra v autě byla uvolněnější než s panem B, ale je těžké říct čím to bylo. Možná tím, že už jsem jen dopilovávala nebo možná jeho osobností? Těžko říct. :)

A co i dělalo největší problém? Při odbočování se dívat do zrcátek kvůli případným cyklistům, v úzkých ulicích dávat přednost zprava a zvládat vnímat značky, provoz a auto.

http://www.autoskola-am.cz

Každopádně přišel den, kdy jsem se dozvěděla termíny závěreček. Bohužel od února musíte mít první teorie a pokud je nedáte, můžete udělá pápá jízdám. Prostě vás k praktické části, tedy k jízdám, nepustí, pokud nedáte teorie.
Den teorie jsem měla ve středu 20.4. 2016 a musela jsem dorazit na Magistrát, kde jsem v životě nebyla. To byla výzva číslo jedna. Výzva číslo dvě bylo to, že při cestě jsme narazili na nehodu, což mě zdrželo. Díky bohu jsem to stihla včas a byla jsem tam půl hodinu před začátkem zkoušky. Zaplatila jsem poplatek, dala občanku a čekala. Měli jsem tam být na devátou, k počítačům jsme šli něco po desáté. Bylo nás tam zhruba dvanáct a průměrně ten test každému trval 8 minut. Někdo to měl za 5 minut, někdo za 10, ale průměr byl přibližně těch 8 minut. Ale máte na něj 25 minut. A já jsem prošla! Měla jsem 49 bodů z 50! :))

http://stahnu.cz/
 A pak přišel druhý den D. A to praktická část v úterý 26.4., což je zároveň výročí svatby mých rodičů, magické to datum. Měli jsme tam být na osmou hodinu a na jízdy jsme šli až kolem té desáté. Já ještě s jednou slečnou jsme šly první. Šlo to podle abecedy. Slečna šla už podruhé a říkala, že měla minule vážně blbého komisaře, co řešil každičkou miniaturní chybičku, jako třeba to, že jela příliš blízko auta - ale vešla se tam. Každopádně tentokrát jsme měly štěstí, protože úžasnějšího komisaře jsme snad mít nemohly! Komisař byl milý, stále si s námi povídal a celkově byla v autě velmi uvolněná atmosféra. Já jela první a slečna po mně. Obě jsme to daly. Já napoprvé! Ani si nedovedete představit tu radost! Na závěr nám řekl že je pro něj nejdůležitější, že jsme nejely jak splašené a že ty miniaturní chybičky vychytáme až se pořádně vyjezdíme.
Každý ví, že většina instruktorů, co s vámi jede v autě, vám při jízdách pomáhá. Potvrzuji. Není to žádná extra pomoc, ale dodává vám jistotu a vy se uvolníte.

girls--tips
A jaká jsou rady pro ty, co čeká autoškola, aby se nezbláznili nebo nezešíleli pod náporem nervů?
• Velmi pečlivě si vyberte autoškolu, pročtěte recenze a ze začátku si jich vyberte více. Potom udělejte zúžený výběr a berte u výběru v potaz cenu, recenze, místo a průměrnost úspěšnosti u zkoušek. Dbejte i na svou intuici a na váš pocit z autoškoly.
• Smiřte se s tím, že ze začátku budete chybovat. Od toho ta autoškola je. Aby pomohla ty chyby odstranit.
• Nebojte se zeptat. Znáte to ne? Líná huba, holé neštěstí.
• Před zkouškami si rozhodně projděte otázku po otázce na těchto stránkách. Poté si opakujte test dokola a dokola. Otázky při závěrečkách jsou zcela stejné. Nepodceňte to.
• Před praktickými se rozhodně pořádně najezte a dýchejte zhluboka. Nejhorší, co se může stát je, že to dáte až na podruhé. Hlavně klid.

Doporučuji Autoškolu STUDENT. Rozhodně jsem si neměla na co stěžovat. Nic nebylo problémem,
lidé příjemní a ochotní a naučí zvládat velmi stresové situace. :)

A co vy a autoškola? Chystáte se nebo už máte za sebou? Pokud se chystáte, už víte kam? Pokud právě jezdíte, jaký z toho máte pocit? A pokud už máte po, jako já, jakou máte zkušenost? :)





Mohlo by se ti líbit

17 komentářů

  1. Gratulujem ku skúške :) ja som to dala na tretí krát, nevyšiel mi test prvé dva razy :D
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují :D Lepší když nevyjde test než jízdy! :D

      Vymazat
  2. wau, velka ratulácia, aj mna to caka ked budem mat na to cas a lavne odvau si sadnut za volant ej :D

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som sa autoškoly veľmi bála, preto som ju aj nerobila na strednej škole ako väčšina mojich rovesníkov. No a po maturách som bola rada, že mám konečne pokoj od učenia, tak som si vychutnávala voľné leto kým pôjdem na univerzitu. Tam som to tiež stále odkladala, predsalen mi bola prednejšia škola ako vodičák a teraz po štátniciach som sa do toho predsalen konečne pustila. Nie žeby som sa už nebála, ale keď vidím, že takmer každý zamestnávateľ vyžaduje vodičák, no proste musela som.. V mojej autoškole funguje trochu iný systém, ale zatiaľ som spokojná. Je pár múch, ktoré by sa dali vychytať, ale tak čo, nikto nie je dokonalý.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Nikdo není dokonalý, také jsem musela přivřít očička :D
      Ano, řidičák teď chtějí i na brigády, natož ohledně prací. Takže přeju hodně štěstí, určitě to zvládneš levou zadní! :)

      Vymazat
  4. Tak tohle je snad ten nejvíce užitečný článek, který jsem za poslední měsíce našla! Žádná recenze krému na nos, ale něco co se opravdu vyplatí přečíst!!! Moc jsi mi pomohla, děkuji!
    Já budu dělat autoškolu za rok, až se vrátím z Ameriky. A bude to asi ve městě školy, kam chodí všichni spolužáci, kterým bude letos 18 a všichni kamarádi, co jsou výš :) Myslím, že by to mělo být v pohodě! Ale kdybych byla pražská (jak ráda bych byla) rozhodně bych přemýšlela a této, zníš velmi spokojeně! :)
    Mimochodem děkuji za odběr na mém USA blogu https://cz-exchangestudent-usa.blogspot.cz ! Pokud by tě zajímaly mé články v pravidelnějším průběhu, budu ráda, když se podíváš i na můj druhý blog. Ode mě máš rozhodně odběr ;)

    -EVA
    Rainbow Journeys

    P.S. Dokonale roztomilý design! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To jsem fakt ráda! Neuvěřitelně jsi mě právě potěšila :)
      Jsem ráda, že jsem mohla pomoct a autoškoly se určitě neboj, když zvládneš Ameriku, zvládneš všechno! :)
      Není za co děkovat, je to dost zajímavé a mě to navíc vždy zajímalo ^^
      Děkujíííí :)

      Vymazat
  5. Já mám z autoškoly trauma doteď a to už je to x let zpátky. Chytla jsem instruktora, co byl opravdu nehorázný vůl. Neustále na mě křičel a dokonce se mu jednou podařilo mě při jízdách rozbrečet( normálně jsem si bulila vždycky až doma, kdy mě nikdo neviděl:D) , potom co mi oznámil, že jsem úplně blbá:D Takže když jsem konečně autoškolu dodělala s velkým úspěchem už napotřetí, i když testy jsem udělala napoprvé :D, tak jsem pak nechtěla jezdit, ale nakonec řídím ráda. Když nemusím jezdit přes velká města a potmě a nemusím podélně parkovat, to jsem se nenaučila doteď:D

    A gratuluju !:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky párkrát rozbrečela... O:) Hlavně při poslední jízdě, kdy jsem doslova sr*la úplně všechno, co šlo :D
      Parkování je pro mě v pohodě, já se třeba děsně bojím tramvají. Prostě je fakt nemůžu snést! -_- :D
      Děkuji :)

      Vymazat
    2. Tak u nás naštěstí tramvaje nemáme a takový dobrodruh abych jezdila kde je mají nejsem:D Já nemám ráda cyklisty:D

      Vymazat
  6. Autoškolu som si chcela urobiť aj ja, ale nejako ma to prestalo lákať :D Gratulujem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by nemělo! Jen se do toho s chutí pusť! :D
      Děkuji :)

      Vymazat
  7. Ja som so svojou autoškolou nebola spokojná, no vodičák som urobila. A gratulujééém, si pravoplatna vodička. :)

    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Dělat autoškolu v Praze je skoro jinej svět, sakra.
    Já jsem ráda, že už tu prkotinu mám za sebou, protože za co vyhazovali u nás komisaři, bylo až docela k smíchu.
    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  9. pre mna bola autoskola uplny mordor :) ako som si ju urobila 5 rokov som nejazdila a teraz som sa minuly rok rozjazdila a je to super :)

    Pozyvam na letnu GIVEAWAY, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/05/rexona-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  10. Díky za uklidňující článek :D už mi z té autoškoly celkem hrabe :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)