Recenze Shoptet: Jak na eshop snadno a rychle - Gabux

Recenze Shoptet: Jak na eshop snadno a rychle

by - 20:16


Tentokrát se mi nabídla možnost zrecenzovat eshopový systém Shoptet. Takže se pohodlně usaďte, jdeme na to! :)

Asi každý, kdo sleduje blogovou scénu, se již s názvem Shoptet setkal. Jedná se vlastně o prostředí, ve kterém si můžete vytvořit snadno svůj eshop a nebo zde mít pokladní systém. Pro mnohé je výhodou, že je celý v českém jazyce, takže se nemusí trápit s angličtinou a to ani na podpoře.

Pojďme se jako první podívat na ceny. Shoptet nabízí čtyři nebo vlastně pět variant. Varianta free je velmi osekaná a nabízí vám jen 10 položek, 1 email a 1 uživatele. Dále je varianta Basic, kde můžete mít až 100 položek a máte tam již pokladní systém, který je pak už všude. Pro obyčejného uživatele, jako jsem třeba já, je Basic asi nejlepší volbou. Nejlepší je, že stojí 290 Kč na měsíc, což není nic, co by něko zruinovalo. Pak zde máme Business, který stojí 990 Kč, takže zatím stále žádná hrůza a nabízí již 1000 položek. Profi za 1 490 Kč a s 5 000 položkami láká na dárek zdarma a Enterprise za 2 490 vám už nabízí neuvěřitelných 40 000 položek a taktéž dárek. Samozřejmě je u všeho trochu více výhod, ale pro všechny je hlavní cena a počet položek.

Na svém webu slibují mnoho výhod. Já jako naprostý laik, který by si chtěl otevřít eshop se svými výrobky, beru za velkou výhodu, že už si nemusím nic stahovat. Najedu na jejich web a rovnou mohu začít tvořit a je naprosto jedno, co za zařízení mám, či jaký operační systém používám.

Světe div se. Opravdu stačilo zadat email a kliknout na tlačítko a byla jsem tam. Ve svém eshopu, kde se mi otevíralo mnoho dalších možností. Opravdu mě potěšilo, že jsem nemusela vyplňovat název eshopu či cokoliv jiného a stačil jen email. Ostatní totiž doladíte až poté a pomůže vám s tím takový pomocník, který vás nenechá zapomenout na nic důležitého a vše vám názorně ukáže. 



Hned po odkliknutí přišla rychlá orientace v nejdůležitějších věcech. 


Jako první mě okouzlila grafika. Hned jako druhé mě dostalo, jak snadno jsem se v novém prostředí zorientovala.


S orientací mi pomohl tento pomocník. Je udělaný velmi chytře a jak již jsem napsala, tak vás provede všemi základními kroky na které se nesmí zapomínat. 

Co se mi hodně líbí, jsou předpřipravené šablony, kterých je opravdu hodně a jsou responzivní, takže se zákazníkům přizpůsobí podle toho, jaké zařízení používají. Takže pokud nejste zrovna super grafik a neumíte si vše nastavit, tak nezoufejte, zde vám tahle starost odpadá.
Osobně oceňuji, že jeden produkt může mít různé barvy a i ceny, jelikož to se u šperků poměrně hodí.


V horní liště, kterou můžete vidět výše najdete pár věcí, které jsou pro vás důležité.
Nejdůležitější jsou podle mě objednávky (zvoneček), které si můžete rozkliknout. Při kliknutí na Zobrazit obchod se vám objeví, jak zrovna teď obchod vypadá, takže vám to zjednoduššuje manipulaci s kategoriemi, úpravy obrázků a podobně, jelikož to vidíte jako celek.
U Administrátora máte věci jako nastavení, odhlášení, tarif a platba nebo třeba doplňkové služby. Helpdesk asi nemusím vysvětlovat a proč je pro vás důležité vyhledávání asi taktéž ne.

Takto vypadá objednávka, která k vám přijde a vy s ní pak můžete různě manipulovat.



V této boční liště jsou zbývající věci, které by vás měly velmi zajímat. V základním předmětu se vám například ukáže graf objednávek a nedávné objednávky.
I když jsou přednastavené šablony, tak s celkovým vzhledem si můžete poměrně dost pohrát i jako laik v grafice.
Máte možnost nahlédnout do různých statistik. Návštěvnost, objednávky a obraty, klíčová slova, zákazníci, hledání na webu a do mnoha dalších zákoutí vašeho eshopu.
Miluju, když se dají moje stránky propojit s Googlem nebo Facebookem. Shoptet nabízí obojí a Seznam k tomu jako bonus.
EET, věc která pohla žlučí mnoha lidem. Shoptet na to myslí a slibuje, že se o vše postará. Ať už tedy prodáváte přes eshop nebo využíváte pokladní systém, pohlídají za vás vše, co se pohlídat má a provedou veškeré kroky, které je nutno provést. A co je na tom nejlepší? Je to zdarma. Hurá! Pro chudé studenty je to skvělá zpráva!

Mně se sice tahle část netýká, ale líbí se mi, že stránka myslí i na lidi, co již mají nebo chtějí kamenný obchod. Propojení je podle všeho velmi snadné, jak se můžete přesvědčit zde. Co se mě ale již týká, je zavedení GDPR neboli Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, což vstoupí v platnost 25. 5. 2018. Pro mě naprostá černá díra, ale naštěstí i s tímhle Shoptet nabízí pomoc.



A když máte hotového průvodce, tak vás pochválí a nechá vás, abyste se vydali na cestu plnou dobrodružství! :)

Pojďme si to tedy pěkně shrnout. Ale upozorňuji, že hledat nevýhody bylo neuvěřitelně těžké a přesto se mi nic moc nezadařilo najít.

Výhody:
Čeština
Grafika
Přístup k zákazníkům
Snadné a přehledné ovládání
Nemusím řešit EET ani nadcházející GDRR
Nezáleží na tom jaké zařízení či operační systém používám
Vyzkoušení na 30 dní je zdarma a nezávazné


Nevýhody:
Nikde jsem nenašla možnost smazat eshop při té 30 denní zkušební verzi, ale možná jsem jen slepá

Ale úplně nejvíce se mi líbí jejich stránka Nápověda. Je tam naprosto všechno. Dokonce i rady a tipy, jak eshop pořádně rozjet a získat zákazníky! A to se hodí! Úplně nejví mě okouzlila jejich stránka příručka e-shopaře.

Komu bych Shoptet doporučila? Pravděpodobně všem, kteří si chtějí teď či v budoucnu založit eshop. Protože i když se to zdá nereálné a zní to spíše jako pohádka, tak Shoptet vám ušetří poměrně mnoho starostí. Takže zahoďte strach a s chutí do toho! :)

A co vy? Jaké máte zkušenosti s eshopy? Znáte Shoptet? Používáte ho či jste u někoho jiného? A co říkáte na podobné recenze? :)


Mohlo by se ti líbit

22 komentářů

  1. Zaujímavý produkt, ak sa rozhodnem niečo predávať asi by som sa dal na niečo také miesto toho aby som zostavoval samostatnú stránku. Som nejak neregistroval, že niečo také vôbec existuje :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě. Přijde mi, že ti to hrozně zjednudušší život :D

      Vymazat
  2. Pěkný článek :) Ani jsem nevěděla, že mít vlastní e-shop jde i takhle jednoduše :)

    OdpovědětVymazat
  3. Máš fakt pěkně popsaný návod/popis klobouk dolů, fakt mě to donutilo celé přečíst! Vůbec jsem nevěděla o co jde, ale ted jsem zase o něco chytřejší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! O to jsem se snažila a jsem ráda, že se povedlo. :)

      Vymazat
  4. Super, o tejto stránke počujem prvýkrát, no zaujala ma. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Párkrát se mi do ruky pár e-shopů dostalo a není to nic jednoduchého, takže musím říct, že Shoptet vypadá jako super pomocník! Díky za srozumitelný článek, nejspíš vyzkouším i v praxi. :)

    BM&P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že člověk co má zkušenosti s eshopy tvrdí, že Shoptet je moc fajn! :)
      Tak pak dej vědět!

      Vymazat
  6. Vypadá to moc dobře! :) Stránku jsem, ale vůbec do týhle chvíle neznala :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  7. Prostě to vypadá jako ideální e-shop, díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super, toto pošlem jednej známej, čo má teraz s eshopom starosti :)
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé! Zajímal by mě i její názor na tohoto pomocníka :)

      Vymazat
  9. Recenze je skvělá! Zrovna nedávno jsem na shoptet koukala :) Já svůj eshop nemám, takže nic nepoužívám, ale kdybych si ho měla založit, asi bych šla právě k nim :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      Já právě taky. Ještě na to nemám čas, ale časem bych ráda svůj eshop a právě Shoptet u mě jasně vede.

      Vymazat
  10. Tak o téhle webovce čtu a slyším poprvé. Každopádně to vypadá pěkně a hlavně dost přehledně, tak třeba jednou když se mi naskytne ta možnost si nějaký udělat, tak aspoň vím kam :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem ukázala něco nového! :) Děkuji za hezký komentář :)

      Vymazat
  11. Super recenze :) Slyším o tom poprvé :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)