Poznatky z dovolené v Chorvatsku II. - Gabux

Poznatky z dovolené v Chorvatsku II.

by - 13:45


Teď bych třeba měla psát čtenářské deníky a upravvat ty, co už jsou napsané. Ale jelikož se mi až neuvěřitelně nechce, tak radši píšu slíbený článek. V jedničce jste si mohli přečíst pár mých poznatků a teď bych to ráda rozvedla.


Cesta proběhla celkem v pohodě. Mamka trošku nervila, že je všude omezení na 100, ale v závěru byla cesta klidná. Jen teda opravdu nechápu, že brácha celou dobu vydržel v jedné poloze. Jo a samozřejmě jsem zjistila, že i když jako spolujezdec miluju dlouhé tunely, tak jako řidič je nesnáším. Po pěti minutách jsem začala mít pocit, že to auto uhýbá, takže jsem mírně „točila“ volantem tam a zpět. Vždycky jsem se musela zhluboka nadechnout, abych zkrotila ruce.


Na místo určená jsme měli přijet nejdříve ve dvě hodiny, takže jsme tam logicky byli už ve čtvrt na tři, aby nám náhodou něco neuteklo. Seznámili jsme se s paní, co se o nás celou dobu pobytu starala, a zjistili jsme, že je opravdu milá. Během naší dovolené nám donesla čerstvé fíky, rajčata a tradiční chorvatské koláčky. Takové malé kuličky posypané krystalovým cukrem a ještě něčím. Bylo to vynikající! Jen to dorozumívání. Uměla chorvatsky a italsky. Táta umí anglicky. Já trochu anglicky, německy a španělsky. Máma rusky. Brácha anglicky a trochu rusky a španělsky. Takže většinou jsme na sebe všichni jen kývali a usmívali se. Ale bylo to super! :)


Každý ví, že v Chorvatsku je dokonalé pečivo. Ale já letos objevila další dokonalou věc. Za celou dovolenou jsem se mohla přímo utlouct po tom jejich výborném mléku. Opravdu, tak dobrý mléko jsem ještě nepila. Takže jsem ho kombinovala úplně se vším. S melounem, s fíkama, s nektarinkou, s obědem, se snídaní… No a fíky jsou moje druhá láska, kterou jsem objevila už vloni. Já totiž sušené fíky nejím, ale po těch čerstvých bych se utloukla.


První den jsme šli do doporučené restaurace. Bylo tam hezky. Táta si dal krevety, mamka olihně (nebo jak se tomu říká), já boloňskou a brácha maso ve třech barvách. Ochutnala jsem i olihně i krevety. Olihně na mě moc gumové a krevety by teda šly. Taky jsme si skoro každý den dávali zmrzlinu a znáte ty jejich kopce ne? Ale byla vynikající! Měla jsem lavado, snikers, cheesecake, můj milovaný lískový oříšek, redbull, pokemony a ještě nějakou na kterou si za boha nemůžu vzpomenout. Ale vždy jen jeden kopeček.


Taky jsme letos poprvé za naši historii rodinných dovolených jeli někam na výlet. Vybrali jsme si Národní park KRKA a byli moc spokojení. Lidu tam bylo teda hodně, ale i tak to tam bylo krásné.
Musím říct, že jsme na pláži a v moři neměli ježky. Opravdu byli až v hloubce, kde nikdo nedosáhne. Ale třeba na těch upravených plážích byli. A že jich teda bylo! Přesto jsem po třech letech měla boty do vody. Přece jen to bylo přírodní, takže ostré kamínky a kameny porostlé řasami. A na řasy já jsem cíťa. A když už jsme u té přírodní pláže, tak jsem opravdu nechápala dvě rodiny slovinců, které tam chodili. Věděli, že je vedle hezká pláž a přesto si ten jeden chlap stoupnul na kraj moře a odhazoval šutry na bok. To, že mohl někoho zranit, řešit nebudu, spíš mě rozčilovalo, že vůbec do té přírody zasahuje. Pokud chtěl eňo ňuňo pláž, tak ji měl 200 metrů vedle. No a oba muži poslední den mé dovolené si stoupli na kraj moře a normálně házeli prutem a chytali ryby. Na to měli asi 50 metrů vedle molo! To, že mohli opět někomu ublížit, znovu řešit nebudu, ale to, že všechny kolem sebe tím omezovali, mě neskutečně štvalo.


Za dovolenou jsem zkusila začít číst Selekci, ale vůbec mě to nechytlo. Takže jsem si místo toho přečetla Eleanor & Park a první čtyři díly Harryho Pottera, znovu. A také asi pět fanfiction ze světa Harryho Pottera. Z toho měla každá zhruba 30 kapitol, takže jsem spokojená s tím, jak jsem se do čtení zase po dlouhé době vrhla. A chtěla jsem přečíst nějakou povinnou četbu, ale to mi nevyšlo. 


Poslední den byl zvláštní. Moře bylo ledové, protože tři dny předtím byla bouřka a od té doby byl velmi silný vítr. Ale přesto jsem ta vlezla dvakrát a na dlouhou dobu. Nemohla jsem se nějak smířit s tím, že to tak rychle uběhlo. A to jsme jeli na delší dobu než obvykle. Večer jsme šli do jiné restaurace a řeknu vám, že tak skvěle jsem se dlouho nenajedla. Mamka si opět dala ty svoje olihně, nebo co to je. Taťka si dal chobotnicový salát a černé rizoto. Myslím, že to má něco společného se sépiema. A já jsem tu chobotnici, ale ochutnala! A kupodivu mi chutnala. Opravdu. No a já s bráchou jsme měli na špízu kuřecí maso se slaninou. Nevím, v čem to maso bylo naložený, ale bylo vynikající! A po jídle nám byl nabídnut panák alkoholu rakij. Kopla jsem to do sebe a myslela si, že mi to vypálilo úplně všechno. Kam se hrabe domácí slivovice. Ale bylo to dobré, to zase jo!


Den odjezdu jsme stávali v půl šesté a ve třičtvrtě jsme už vyjížděli. Já v ten den samozřejmě nemohla usnout, takže jsem usla až ve tři. Loučení s mořem bylo dost skličující. Nemám to ráda. Táta mi nabídnul, že můžu řídit, ale já byla tak vyřízená, že jsem řekla, že budu radši spát. A to řídím ráda.

A co vy a dovolená? Jak jste si ji užili a kde jste všude byli? :)




Mohlo by se ti líbit

16 komentářů

  1. Krásne fotografie. Ja by som tak rada išla niekam k moru ♥ Tak snáď mi to s kamoškami vyjde budúci rok ♥◠‿◠

    ♡ * Le blog de la Licorne * ♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Určitě ti to vyjde! My příští rok pojedeme/poletíme jinam než do Chorvatska. Bude se mi stýskat... :)

      Vymazat
  2. Jeje tady se někdo měl, krásné fotky a to moře ♥ hned bych se tam podívala :) moc pěkný blog ♥ www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky. Já u moře nikdy nebyla. Ráda bych někam jela.
    Hrozně se mi líbí Tvůj blog! ♥ http://luciannap.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá jako fajn prádzninová pohoda. Letos jsem se do Chorvatska dostala s mamkou na holčičí dovolenou užila jsem si to lenošení u vody s knížkama hezky ve stínu pod pinií. Jediné, co nám chybělo, byly zralé fíky, byly jsme ještě před sezonou, takže nestihly dozrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to zní taky parádně. Jen ty fíky by mi taky chyběly. :)

      Vymazat
  5. Ja byla akorát v Brightonu na jeden den, ale strašně rada bych jela do chorvatska!

    OdpovědětVymazat
  6. Letos jsme po dlouhé době vyrazili svým autem ba cestu po Balkánu a byla to paráda! Krásný clanek 👍🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda! Tak to závidím. Zní to dobrodružně :) Děkuji ^^

      Vymazat
  7. V Chorvatsku jsem nebyla ani nepamatuji a a hned bych se tam jela podívat znova:) Ale co mi tak utkvělo v paměti byla místa s grilovanými sardinkami, co nám jednou naše hostitelka donesla. Ty byly!

    A ten západ slunce je kouzelný ♥

    My jsme strávili měsíc v Česku a bylo to super, ale stejně bych zase po letech uvítala klasickou válecí dovolenou, kdy se člověk zvedne z lehátka max, když chce koktejl:)

    OdpovědětVymazat
  8. To pečivo je úžasné, tak skvelý sendvič som v živote nejedla, chcela som si kúpiť čerstvý aj domov, ale v deň odchodu bol obchod zatvorený, bola som v Duce, takže veľa obchodov tam nebolo, ale tá chuť to bolo niečo úžasné.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)