úterý 15. září 2015

Kniha versus čtečka

Ahoj! :)
Dnes jsem se rozhodla udělat menší článek o knihách a čtečkách. Většina čtenářů se dělí na ty, kteří nedají dopustit na knihy a na ty kteří nedají dopustit na čtečky. Ale najdou se už i tací, kteří berou všemi 10-ti obě varianty. A do tohoto tábora patřím i já. Proto jsem se rozhodla napsat plusy a mínusy výše zmíněných.
We♥it





Knihy

Knihy tu byly odjakživa a patří k životu stejně jako jídlo. Mnoho čtenářů oceňuje na knihách to, že si je může ošahat, přičichnout si ke stránkám a těší se ze zvuku otáčejících se stránek. Ano má to svoje kouzlo. Nikdy bych knihy jako takové nevyřadila ze svého života. Ale nedá se popřít, že mají i své nevýhody.
Tak první si to vezmeme z té strany nevýhod:
Je těžká. Bohužel je to tak.
Zabírá místo.
V noci musíme svítit, aby jsme si něco přečetli.
Voda knize moc nepomáhá.
Stojí peníze. Dost peněz.

A teď ty naše úžasné výhody, které jsem zmínila už výše:
Dá se ošahat.
Můžeme si k ní přičichnout a poslouchat otáčení stránek.
Má svoje jedinečné kouzlo, které čtečka nemá.
Čtení z knih je jednoznačně rychlejší než ze čteček.
Kdykoliv se bez námahy můžeme vrátit na nějakou svou oblíbenou pasáž.
Vždy vidíme jak daleko v knize jsme. /Já vím, že ve čtečkách jsou ty procenta, ale to není ono./
Můžeme oceňovat obálku knihy.

Mně osobně vadí poslední dobou paperback knihy. Podle mě má mít kniha pevné desky.

We♥it

Čtečky
Čtečky rozhodně mají taky něco do sebe. Rozhodně nemůžeme říct, že jsou zbytečné nebo nepotřebné. Má svoje kouzlo v podsvícení, velikosti písma a své velikosti. Čtečka rozhodně patří do mého života a šetří mi spoustu peněz.

Začneme opět nevýhodami:
Nepřičichnete si, neuslyšíte otáčení stránek.
Čtení z nich je pomalejší ať se nám to líbí nebo ne.
Není tak lehké se vracet na svá oblíbená místa.
Voda ji neuškodí tolik jako knize, ale zrovna prospěšná taky není.
Musí se nabíjet. Baterka sice vydrží vážně dlouho, ale když zapomene nabít a ona se vám vybije tak máte smůlu a chtě nechtě musíte nabít pokud je ta možnost.


A teď hurá na výhody:
Je lehounká a nezabírá místo.
Vejde se do ni tisíce knih.
Ušetří nám vášnivým čtenářům nějaké ty penízky.
Většina z nich už je podsvícená, tudíž čtení v noci už není problém.
Dá se nastavit velikost písma, což hlavně pro ty s horším zrakem může být fajn.
Rozhodně lepší než číst knihy na mobilu. Je přizpůsobená pro oči a je pro ně příjemnější.
Můžeme si vybrat jakýkoliv obal.


We♥it

Já osobně nedám dopustit ani na knihy ani na čtečku. Obojí má své kouzlo a obojí patří do mého života. Ke čtečce jsem samozřejmě stejně jako každý čtenář byla nejprve nedůvěřivá. Ale jakmile jsem ji dostala a zvykla si na její osobité kouzlo tak bych ji nedala. Čtečka mi dost zjednodušuje život a to i vzhledem k povinné četbě. Ovšem na knihy mi taky nikdo nešahejte! Ty budu milovat i kdyby vynalezli nevím co.
Samozřejmě je spoustu dalších výhod a nevýhod, ale myslím, že ty nejdůležitější jsem zmínila.

A co vy? Upřednostňujete čtečku nebo knihu? Nebo jste ve stejném táboře jako já a nedáte dopustit ani na jedno? Proč? Na jaké výhody nebo nevýhody jsem podle vás zapomněla?

4 komentáře:

  1. Vlastním čtečku, která je super na cestování, ale doma a celkově dávám rozhodně přednost papírové verzi, tomu se nic nevyrovná!!! :) The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  2. Já čtu na cestách i doma jak z čtečky tak z knih. :) Ale také mám radši papírovou verzi. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle článek mě opět donutil přemýšlet, jestli si tu čtečku opravdu nekoupit.. achjo :D

    staymind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě kup! :D Taky jsem váhala a nakonec nelituju :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz i na váš blog! :)